Beïnvloeden en overtuigen

U hééft gelijk, maar hoe krijgt u het? U weet dat u de feiten en cijfers aan uw kant heeft, maar toch blijft het motiveren van medewerkers en managers een lastige uitdaging. De oorzaak? Overtuigen doet u niet alleen op de inhoud, maar ook op de relatie: alleen door vertrouwen te creëren, dialoog op te zoeken en begrip te tonen voor de andere kant van de zaak kunt u weerstand wegnemen.

De training

In deze training maakt u kennis met sociale beïnvloedingstechnieken. U ontdekt dat we eerder luisteren naar mensen die we aardig vinden, dat we sneller overtuigd raken van knappe koppen en zoetgevooisde woorden, en dat we meer respect voor gezag hebben dan we eigenlijk willen. U maakt kennis met de nieuwste inzichten uit de sociale psychologie over overtuigingskracht, van Elaboration Likelihood Model tot ‘Hot Cognition’. Maar u maakt er niet alleen kennis mee; u brengt ze ook in praktijk: met interactieve oefeningen leert u uw boodschap zó verpakken dat geen cliënt, baas of medewerker er nog ‘nee’ tegen kan zeggen.

Resultaat

U leert in deze training:

  • Effectief te luisteren om weerstand weg te nemen
  • Hoe u beeldspraak gebruikt om uw boodschap kracht bij te zetten
  • Breed en diep draagvlak te creëren voor uw visie

Uw eigen werksituatie wordt gebruikt als casus in de training. De resultaten zijn dus direct toepasbaar op uw eigen praktijk. Dit maakt de training Beïnvloeden en Overtuigen is de snelste weg naar de top!

Voor wie geschikt

De training Inspirerend Beïnvloeden en Overtuigen is voor iedereen geschikt die omhoog wil en meer gedaan wil krijgen op het werk. Denk bijvoorbeeld aan bestuurders, managers, consultants, adviseurs, communicatieprofessionals en leden van de OR (ondernemingsraad) of MR (medezeggenschapsraad).

Meer informatie

  • De training duurt twee dagdelen
  • Bij de training horen twee observatierondes
  • De ideale groepsgrootte is tussen de acht en twaalf deelnemers
  • Prijsopgave op aanvraag