Presentatiecoaching

U moet binnenkort pitchen, een wervende speech houden of de resultaten van uw onderzoek voor een kritisch publiek presenteren? En u wilt er het meeste uithalen, zodat uw publiek enthousiast en goed geïnformeerd naar huis gaat? Bel dan ons voor presentatiecoaching: wij helpen u uw boodschap scherp te krijgen.

Wat wij doen

U bent de inhoudelijke expert, maar weet niet hoe u uw verhaal scherp moet krijgen? U staat voor een lastige meeting met kritische stakeholders en wilt graag maximaal voorbereid zijn op moeilijke vragen?

Wij helpen u door de presentatie met u voor te bereiden. Wij interviewen u zodat u helder krijgt wie uw doelgroep is en wat uw doel met ze is. We brainstormen dan samen met u de structuur van uw verhaal. U schrijft als het ware zelf het filmscript van uw vertoning. Vervolgens oefenen we het met u: wij spelen de rol van uw publiek en maken het u zo lastig mogelijk. Eventueel ziet u uzelf terug op camera. Zo bent u maximaal voorbereid op alles wat komen gaat.

Wat u krijgt

Na deze individuele presentatiecoaching heeft u:

  • een compleet en afgerond verhaal voor uw presentatie
  • inzicht in uw sterke presentatiepunten
  • geoefend met het reageren op moeilijke vragen en onvoorziene omstandigheden

Een goede voorbereiding is het halve werk – dat geldt vooral voor presentaties! Met onze presentatiecoaching bent u verzekerd van succes.

Voorbeelden

Een fondsenwerver wilde beter leren pitchen

Een senior fondsenwerver voor één van de bekendste goede doelen van Nederland plande een reeks van pitches voor zowel institutionele als particuliere major donors. Maar hoe kon ze ervoor zorgen dat haar pitches daadwerkelijk overtuigden en haar publiek in het hart raakten?

Wij oefenden in vijf dagdelen de fijne kneepjes van het overtuigend presenteren met haar. De geoefende technieken varieerden van het verbeteren van stemgebruik tot het aanscherpen van de verwoording en verbeelding van de inhoudelijke boodschap.

De duidelijk betere presentatievaardigheden leidden bij de volgende pitches tot daverend applaus - en meer lange-termijndonateurs.

Een directeur wilde de koers van zijn bedrijf omgooien

Een directeur van een b2b-bedrijf in de voedingsindustrie wilde het roer omgooien: het bedrijf zou van koers veranderen en vanaf nu zich richten op het commercieel levensvatbaar maken van duurzamere voeding. Dit betekende voor hem een rolwisseling van 'topmanager' naar 'visionair': hoe kon hij zijn medewerkers inspireren om ánders, beter en duurzamer te werken?

In drie dagdelen trainden we hem in de technieken van inspiratie en charisma. Hij oefende met het beeldend brengen van een nieuwe corporate story en het met passie en overtuiging overdragen van zijn visie.

De verbeterde presentatievaardigheden hebben de nieuwe richting van het bedrijf beter verankerd; de medewerkers zijn geïnspireerd om de nieuwe visie en richting uit te voeren.

Meer informatie

Wilt u meer weten? Neem direct contact met ons op!