Speechwriting

U heeft binnenkort een aandeelhoudersvergadering, stakeholdermeeting of opening van een belangrijk congres? Een goede speechschrijver krijgt scherp wat u wilt zeggen en vindt de beste manier om dat uit te drukken. Authentiek, eerlijk en overtuigend – wij helpen u ermee.

Wat wij doen

Obama liet zien dat een echte leider niet zonder een speechschrijver kan. Een goede speechschrijver verdiept zich in de situatie van de spreker en haar doelstelling, met maar één taak: het echte, authentieke verhaal zien te vertellen.

Wij interviewen u grondig zodat we precies weten wie u wilt bereiken en wat de kern van uw authentieke verhaal is. Wij jagen op verhalen die nu leven: bij uw stakeholders, medewerkers, klanten en publiek. Die verhalen gebruiken we om tot de kern te komen. Vervolgens schrijven we een speech voor u die open en eerlijk vertelt wat u wilt zeggen. Eventueel vullen we de speech zelf aan met presentatiecoaching.

Wat u krijgt

Met onze speechschrijfdiensten krijgt u:

  • een duidelijke kernboodschap die ook na de speech blijft leven
  • strategisch inzicht in wat u moet zeggen en hoe u dat moet zeggen
  • tips en trucs voor wat u vooral niet moet zeggen

Wij zorgen ervoor dat uw speech een onderdeel is van de corporate story. U kunt de kernboodschappen dus ook gebruiken in andere contexten, zoals bij contact met de media en strategische sessies in het kader van organisatieverandering.

Voorbeelden

Een groot logistiek bedrijf zocht een corporate story

Een afdeling van internationaal opererend logistiek en vervoersbedrijf was druk bezig met het doorvoeren van belangrijke veranderingen in de eigen werkwijze: van topniveau tot de alledaagse werkvloer moesten alle medewerkers op een andere, efficiëntere en effectievere manier aan de slag. Maar welk verhaal moest het leiderschap vertellen om te zorgen dat álle betrokkenen de zelfde kant op zouden lopen?

Wij interviewden belangrijke betrokkenen, onderzochten de feiten en cijfers, en analyseerden de nieuw gekozen strategie. Dit gebruikten we om tot een nieuwe corporate story te komen. We schreven een kernboodschappendocument dat alle medewerkers in alle lagen van de organisatie duidelijk houvast gaf: wat doen we wel, wat doen we niet?

Het gevolg is een duidelijkere richting en sterkere drive van alle medewerkers. Iedereen kan nu concrete voorbeelden opnoemen en het eigen gedrag langs de nieuwe meetlat leggen. Het bedrijf heeft een sterkere identiteit en duidelijker doelstelling.

Een kersverse auteur wilde een prachtige boekpresentatie

Een directeur van een consultingfirma bracht een boek uit en wilde dat vieren met een boekpresentatie. De locatie was geregeld, de aankleding en de hapjes stonden al klaar, maar hoe kon zij een boeiende, motiverende speech over haar nieuwe boek houden?

Wij lazen haar boek en interviewden haar over haar doel met zowel het boek als de boekpresentatie. We luisterden goed naar haar eigen natuurlijke taalgebruik en favoriete communicatiestijl. Dit gebruikten we om een speech te schrijven die volledig paste bij haar boodschap en bij haarzelf.

Het resultaat was een concreet, beeldend en authentiek verhaal dat rechtstreeks uit haar hart kwam - al was het door een ander geschreven. Aan het eind van haar speech kreeg ze een daverend applaus en liep de verkoop van haar boek storm.

Meer informatie

Wilt u meer weten? Neem direct contact met ons op!